ONSDAG

Igår zara på besök från Trollhättan och ville fräscha upp håret lite.
Hon har jätte långt fint hår och vi skulle klippa och slinga hennes hår. Först var det meningen att vi skulle göra folie slingor eftersom hon har så pass långt tunt hår och kan lätt trassla sig, men vi började att klippa det och sedan platta jag rejält och på med olja för att det skulle bli så lent som möjligt!
Och det blev då istället ur hättan.
Zara var ganska kall i sin egen färg så därför gjorde jag det gamla vanliga (eftersom kunderna sett innan och efterbilder) att jag drog upp slingor, på med blekning, ur med blekning och sen på med en kall ton på just slingorna så det blandar ut sig med det andra håret! Superfint!
Hon var nöjd, jag var nöjd!:)
(Skillnaden ser man inte så bra på bilden tyvärr)

Sen hade jag franskunder som vanligt! :)
Idag kommer Johanna och Mio till salongen, dags för lillkillen att klippa sig!😊


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback