Vecka 2

Ja, då har man redan gjort en vecka på salongen och är nu inne på vecka 2.
Jag kan erkänna att första veckan har varit väääldigt pirrig, nästan lite för pirrig...Men jag har bara mig själv att skylla på. På något konstigt sätt har jag fått för mig att jag redan skall kunna allt, vilket inte stämmer för 5 öre.. jag är ju där för att lära mig! Det är något jag måste påminna mig själv hela tiden.
 
Men idag är det måndag, ny vecka, nya tag och jag måste säga att detta har varit den roligaste dagen hittills!
Jag började vid 9 som vanligt och det var väldigt lugnt så jag och Linda passade på att städa. Vid halv 11 tiden kom Malin och det rullade där efter in lite kunder. Jag fick börja med att tvätta håret på Lindas kund, vilket var väldigt kul eftersom det var ingen jag kände och det blev därför lite mer utmaning. Tänka på att prata och samtidigt få till det med tvättningen, allt är ju nytt från början =) Senare under dagen kom Hanna Lundin till salongen för att bli stylad av Malin och jääädrar va snygg hon blev! Duktig tjej den där Malin ;) jag fick även passa på att tvätta Hannas hår och testa på att föna lite.
Dagens sista kund var min kära syster Josefine med hennes kallufs på huvudet. Man får hålla på dag och natt innan hon är färdig! så mycket hååår, hihi. Hon ville göra sitt hår lite ljusare och även klippa till det lite, fin vårfärg :)
Som sagt, idag har jag fått testa på det mesta och det känns riktigt kul! Jag vill lära mig hela tiden, men man får ta lite i taget så klart.
 
( Just det, om ni nu ringer och bokar tid på Hårstunden så är det nu för det mesta jag som svarar i telefonen ;) )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback