TISDAG

Oj, känns som man hunnit med väldigt mycket idag! Både kropp och hjärna!
Dagen började tidigt med en morgonpromenad runt slussarna med mamma. Hur härligt som helst! Lagom kallt, musik i öronen och solen är framme!
Sen var det hem och duscha för att sedan dra sig ner till salongen. Den började ganska lugnt, lite småprat och mys :) Sedan färgade jag Malins hår(botten) och det blev fint! Inte sån jätte skillnad, men fint :)
 
Vid 12 tiden kom Hannah på besök och det var dags att göra ett rejält röj med hennes hår. Både jag och hon hade planerat att bara göra lite ljusa slingor för att fräscha upp det, men det slutade med att vi färgade hela hennes hår! Hon hade inte färgat håret på ungefär ett år så hon hade en ganska så rejäl utväxt, men hon hade också använt blondspray ett antal gånger vilket gjorde att hon fick ännu en färg som var lite ljusare än hennes hårbotten och till sist väldigt ljus i topparna. Så resultatet slutade med att hon blev väldigt naturlig och fick en lite kallare färg och hon blev SUPERSNYGG! Naturligt, fräscht och mycket jämnare i färgen. Synd att jag inte fick ta en bild framifrån så man ser hennes vackra ansikte!
Jag är i alla fall jättenöjd med dagens arbete! Tufft, men kul :)
Jag fick även för första gången öva på att klippa raklugg och det gick ganska bra, Så nu ska Hannah komma in lite då och då så jag kan få öva på henne.
 
Ja, lite sammanfattning om dagen:
Jag har kommit på att jag är SÄMST på att göra/tänka flera saker samtidigt och har svårt att ta in saker när jag håller på med något annat.
Jag har även kommit på att det finns så många olika sätt att utföra arbetet på. Varje frisör utför oftast på helt olika sätt så ibland kan jag bli lite förvirrad, men det är samtidigt bra att man får prova sig fram.
Och slutligen, jag älskar känslan när man är riktigt nöjd med sitt arbete man gjort och jag hoppas att Hannah är lika nöjd som jag :):):)
 
Nu är jag hemma och har gjort mat till mig och mor&far, GI Tacopaj! Hoppas ni alla har haft en bra dag <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback